Vitaliteit en Werkgeluk

Vitaliteit en Werkgeluk

Vitaliteit en Werkgeluk geen overbodige luxe

Vanuit WorkMassage is Buro WorkFlow ontstaan. We hebben hier voor gekozen omdat onze activiteiten inmiddels breder zijn dan onze naam doet vermoeden. We zijn dus na 20 jaar uit ons jasje gegroeid:-). Via opleidingen bij Sonnevelt, HappinessBureau en Gelukkig Werken is onze expertise zo gegroeid dat we klaar zijn om ook binnen jouw organisatie Vitaliteit en Werkgeluk te helpen vormgeven. WorkMassage blijft gewoon bestaan en voert de massages uit bij de huidige klanten.

Onder de naam Buro WorkFlow helpen we organisaties en medewerkers om vitaliteit en werkgeluk te vergroten. Onze ervaring en luisterend oor op de werkvloer is hierbij een grote ondersteuning. We horen vaak wat medewerkers willen, waar ze tegenaan lopen en welke oplossingen ze zien. We zullen het nemen van eigen verantwoordelijkheid en initiatief dan ook als waardevol uitgangspunt zien bij mogelijke veranderingen.


Werken aan Vitaliteit en Werkgeluk is om verschillende redenen belangrijk:


  • Steeds meer (jonge) mensen krijgen te maken met een burn-out. Dit kost onze samenleving nu al 2,8 miljard euro per jaar volgens TNO.
  • De werkdruk is hoog en drukt op de veerkracht, gezondheid, werkplezier en privé balans van medewerkers.
  • Diverse onderzoeken wijzen uit dat investeren in vitaliteit loont, een win/win situatie voor mens, organisatie en resultaten.
  • Vitale en gelukkige medewerkers stralen dit uit en zijn een magneet voor potentiële collega's en klanten.
  • De maatschappij verandert en betrokkenheid met mens, milieu en maatschappij hoort er voortaan bij:-).

  • Onder de naam Buro WorkFlow helpen we medewerkers om meer vitaliteit en werkgeluk te creëren op de werkvloer. Met ons flow programma, inspiratie sessies en losse acties sluiten we aan bij jouw wensen om in een prettige workflow te komen. Dit geeft creatieve inzichten en energie waar je direct mee aan de slag kunt:-).

    Wanneer zit je in de workflow?


    Je hebt géén last van burn-out of bore-out verschijnselen. Integendeel.

    Wanneer je precies voldoende uitdaging en ontwikkeling in je werk ervaart geeft dat veel voldoening en zit je in "de flow". Je kent deze momenten vast wel. Een gemoedstoestand waarbij je het beste uit jezelf kunt halen. Je bent creatief, zit vol energie en voelt je zelfverzekerd. Contacten lopen soepel, je krijgt meer gedaan en bent minder vatbaar voor stress. Werkgeluk en zingeving zijn enkele resultaten van deze gemoedstoestand.


    Wat levert Vitaliteit en Werkgeluk op?


    De Erasmus universiteit en Hogeschool Fontys doen onderzoek naar de effecten van werkgeluk op de werkvloer. Voor bedrijven, medewerkers en de samenleving.



    Onderzoekbureaus De Hay Group, Gallup en Forbes hebben wereldwijd een onderzoek gedaan onder 1 miljoen medewerkers en komt tot deze conclusie:

    • 2,5 x hogere omzet
    • 22% hogere klanttevredenheid
    • 31% verhoging productiviteit
    • 40% minder personeelsverloop
    • 66% minder ziekteverzuim

    Wat is bepalend voor werkgeluk?


    Volgens onderzoek van de Universiteit van Berkely zijn er 4 aspecten bepalend voor werkgeluk. Het zogenaamde PERK-model:

    Purpose - Zingeving -> Doe je dingen waar je in gelooft en passen bij je levens visie?

    Enganement - Betrokkenheid -> Heb je invloed op je werk, voel je je positief betrokken?

    Resilience - Veerkracht -> Ben je in staat om constructief om te gaan met tegenvallers?

    Kindness - Vriendelijkheid -> Hoe is het contact en de sfeer op het werk tussen jou, je collega's, klanten en je baas?

    In de regel is er minder tijd en geld beschikbaar voor het ontwikkelen van reflectie en softskills die juist bepalend zijn bij het vergroten van werkgeluk. Uit diverse onderzoeken blijkt dat de return on investment (ROI) van werkgeluk 4x meer winst oplevert en 40% lager personeelsverloop.

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=60&v=lLAnMS4b1T4&feature=emb_title

    Hoe vergroot je Vitaliteit en Werkgeluk?


    Samen met Buro WorkFlow bekijken we wat de organisatie wil bereiken en waarom. Wanneer de missie in doelen vertaald zijn doen we onderzoek onder medewerkers naar de wensen en behoeften van verschillende doelgroepen. Het is belangrijk om dit proces samen te doen om betrokkenheid en draagvlak te creëren. Een top-down methode past hier niet bij. Wel een dialoog die gericht is op eigen verantwoordelijkheid, mogelijkheden en ondersteuning.

    De programma's en inspiratie sessies ondersteunen dit proces met praktische tools gericht op bewustwording, actie en borging zodat het geleerde in de organisatie verankert wordt. Positieve vibes zijn besmettelijk dus voor je het weet krijg je zin om mee te doen:-).



     



     Bekijk het aanbod van Buro WorklFlow.

     

Reactie plaatsen