Page content

article content

Minder stress met file fitness – 7 spieroefeningen

File fitness verlaagt stress in de file.

Volgens de VerkeersInformatieDienst (VID) is de filevorming in 2015 met 25% toegenomen. Dat betekent dat we allemaal wel eens in een file zitten of vertraging oplopen in het openbaar vervoer. Dit levert vaak ergernis op. Aangezien je toch geen controle hebt over de situatie kun je je er maar beter aan overgeven en wat nuttigs doen. Besteed je tijd bijvoorbeeld aan file fitness! Veilig en effectief.

File Fitness is een goede remedie tegen filestress. Je traint je lichaam en behoudt een beter humeur. Je kunt de oefeningen gewoon achter het stuur doen in de auto en enkelen in de bus of trein, niemand die het ziet.

Werken aan je arm- buik- bil- en beenspieren is goed te doen als je onderweg bent. Getrainde buik- en rugspieren zorgen voor stabiliteit in je hele lichaam en zo voorkom je rugklachten. Blijf altijd alert op het verkeer natuurlijk! Misschien heb je er zelfs een lekker muziekje bij?

Haal een paar keer diep adem, let goed op het verkeer om je heen en begin.

1. Leg je handen aan weerszijden op het stuur (21 en 3 uur). Duw ze naar elkaar toe. Hiermee train je je biceps en borstspieren. Doe dat in 3 in setjes van 12 keer.

2. Nu trek je je handen uit elkaar terwijl je het stuur aan weerszijden vasthoudt. Train je triceps en borstpieren in wederom 3 setjes van 12x.

3. Duw je onderrug tegen de rugleuning en span je buikspieren aan. Doe dit minimaal in 3 in setjes van 12 keer.

4. Wil je deze oefening verder uitbreiden span dan je bekkenbodem aan tegelijk met je buikspieren. Dat is de spier die je nodig hebt om je plas op te houden.

5. Beweeg je ribbenkast naar links en naar rechts op de maat van de muziek. Hierbij span je je schuine buikspieren aan. Begin met 3 sets van 12x.

6. Span je kuiten aan en laat weer los. Dit kun je om en om doen of met beide benen tegelijk.

7. Voor mensen in het ov: duw je hakken om de beurt in de bodem, wissel links en rechts met elkaar af. Hierbij span je je bovenbenen aan. Mensen in de auto doen dit alleen als ze stil staan natuurlijk:-).

Sluit af met een diepe ademhaling. Blaas helemaal uit, wacht 3 tellen en adem in. Herhaal dit net zo lang totdat je voelt dat je ademt vanuit je buik.

 File Fitness is een goede remedie tegen filestress. Je traint je lichaam en behoudt een beter humeur. Succes!

Wil je onze maandelijkse tip ontvangen in je mailbox? Meld je aan voor onze nieuwsbrief  

Comment Section

0 reacties op “Minder stress met file fitness – 7 spieroefeningen

Plaats een reactie


*